Samenwerking LOI en KL succesvol!

Partner sinds 2006.
Wij ontwikkelden voor de LOI in 2010 een uniek (eigen) concept: een multimediaal modulair creatie en beheer E-learning framework voor 550 opleidingen. Wij zijn als partner verantwoordelijk gesteld voor de conceptuele, creatieve en natuurlijk technische uitvoering. Binnenkort gaat versie 1.5 in productie, met diverse nieuwe functionaliteit. Dit past geheel in het ‘agile’ proces van het meerjaren ontwikkelings-traject.

Daarnaast gaan we een voorlopig ‘geheime’ grote multimedia en serious gaming -productie realiseren voor een nieuwe cursus..!

Meer informatie rond de zomer ;-) .

Ook Amaziq BV, ons zusterbedrijf voor ‘intelligent video & webservices’ verzorgt inmiddels alle multimedia hosting voor de LOI en het MIA framework, maar ook acties en high-traffic campagnes.

> Leukste recente Amaziq actie: www.blijdorp.nl/ijsbeertje
> primeur: live online! Het opgroeien van een ijsbeertje in een kraamhol.

Posted in Kinky Lemon, Uncategorized | Tagged , , | Comments closed

Tijdelijk Anders Bestemmen 1.5

Momenteel is de website www.tijdelijkandersbestemmen.nl al een tijd live en is goed ontvangen. De website is ontworpen en ontwikkeld door Kinky Lemon, serious media. Tijdelijk anders bestemmen is een project van Rijkswaterstaat, Innovatienetwerk, Deltares / WINN en Curnet Hoogwaardig Ruimtegebruik. Momenteel wordt door ons versie 1.5 ontwikkeld, met o.a. een kennisbank en een ambassadeur sectie met HTML 5 video.

Posted in Kinky Lemon, Uncategorized | Tagged , , | Comments closed

IJsbeertje ‘Vicks’ Live te volgen!

Inmiddels hebben we een 2e hype in samenwerking met Diergaarde Blijdorp en Amaziq, intelligent video en webservices: het opgroeien van een ijsbeer live vanuit het kraamhol op het Internet! op www.blijdorp.nl/ijsbeertje en op www.diergaardeblijdorpcams.nl

Ook ontwikkelen we een Ijsberen game, een nieuwe versie van de Ipad app en diverse widgets voor social media en nieuws/kranten websites. (o.a. AD)
Met dank aan de sponsor voor deze gehele crossmedia actie: Vicks!

Posted in Kinky Lemon | Tagged , , | Comments closed

Mobiliteitscampagne DF plein succes!

Het was een ingrijpende aanpak! Conform het zogenaamde “halftime” concept in de helft van de tijd een van de interessantste mobiliteitspleinen van Nederland grondig aanpakken gedurende 3 maanden: het Droogleever Fortuynplein. Na het succes van de verkeersader Tjalklaan zijn wij wederom door de Gemeente Rotterdam gevraagd om mee te denken, te verzinnen en te bouwen. Dit heeft geresulteerd in een crossmedia campagne in samenwerking met communicatie GW Rotterdam met de ondersteuning van Ambassadeurs. Een mooi staaltje “movement marketing”.

De website heeft een 7.6 gekregen uit een representatieve enquette en de campagne overall een 7.1, wat gezien de werkzaamheden een mooi cijfer is, echter kan nog beter natuurlijk!

De website is inmiddels offline, maar wij komen graag bij u langs om onze (crossmediale) ervaringen te delen en wellicht een samenwerking te starten.

Posted in Kinky Lemon, Uncategorized | Tagged | Comments closed

Digitale Societeit van start!

Samenwerking:
De Rijksprojectacademie heeft in samenwerking met KING een Digitale Societeit gelanceerd. Dit concept is door Kinky Lemon creatief, technisch en strategisch uitgewerkt op onze bekende organische manier: opdrachtgever en KL hebben een gezamenlijk belang en realiseren samen de oplossing.

Na flink wat onderzoek is er een 1e start gemaakt met een BETA versie. Dat betekend dat de 1e leden die gaan testen een grote invloed hebben op de eerstvolgende versie: de Digitale Societeit 1.0.

Inmiddels is er een maatwerk ‘closed social media’ platform opgezet voor (oudere) professionals:

1. Niet doorzoekbaar door Google en headhunters
2. Private en closed (vertrouwd) network.. online!
3. Mogelijkheid om makkelijk Powerpoints, video’s, berichten, artikelen en vragen met elkaar te delen en te plaatsen
4. Handige koppeling met Email voor laatste kennis, leden en ‘intelligent’ geselecteerde interessante content
5. Invloed vanuit online omgeving op de ‘fysieke’ societeit. Middels polls, comments en user-content
6. Unieke combinatie van kennis platform en netwerk omgeving
7. Intelligente koppeling van kennis en personen o.b.v. gebruikersgedrag en kennisopname
8. Voor en door leden: een flexibel framework dat (agile) kan groeien op basis van wensen van doelgroep, dus effectief en kwalitatief!

Extra informatie:
Duurzame hosting van de Digitale Societeit
Duurzame invulling van (FSC) communicatie uitingen en middelen

Posted in Kinky Lemon, Uncategorized | Tagged | Comments closed

Agentschap.nl / Energietransitie

Kinky Lemon, serious media ontwikkeld een duurzaam en herbruikbaar concept voor Energietransitie. Een stereoscopische beleving die op meerdere locaties zal worden ingezet. Dus 3D bril op en ervaar wat een toekomst met groene grondstoffen echt inhoudt, alsmede de visie daarop van het Platform Groene Grondstoffen. Geen saaie lectuur, maar een museale ervaring die op 11 november 2010 het licht zal zien. Letterlijk, want met 12m2 Real 3D en een maatwerk beleving zal het zeker functioneel prikkelend worden!

UPDATE: Nu 1e demo online: klik hier (kies ook voor de 3D anaglyph versie of maak een afspraak voor de Real 3D versie in onze studio!)

Posted in Kinky Lemon | Tagged , , , , | Comments closed

Blijdorp iPad app groot succes!

ipad_blijdorp_preview

De Diergaarde Blijdorp iPad app is een productie van Amaziq BV (Kinky Lemon & I-serve) en stond lange tijd op nummer 1 in de gratis app-lijst. Met inmiddels duizenden downloads, > 360.000 views op de webcams is de olifant de terechte nieuwe attractie na Tania de ijsbeer.

Meer info op: www.diergaardeblijdorp.nl

Posted in Kinky Lemon | Tagged , , , | Comments closed

Kinky Lemon 3D voor LOI Kidzz

UPDATE: Inmiddels hebben wij voor de LOI (Leidse Onderwijs Instellingen) een grote klus opgeleverd (ASP.NET based): alle multimedia voor E-learning in een modulair framework dat zowel kwalitatieve multimediale (herbruikbare) E-learning modules biedt alsmede een snel en simpel te gebruiken configuratie tool. Ook leveren wij i.s.m. met ons dochterbedrijf Amaziq BV de totale hosting omgeving inclusief (interactieve) audio en video servers.

Voor de cursus Engels voor Kidzz (een van cursussen die binnen ons MIA framework operationeel gaat worden) zijn wij ook gevraagd om mee te werken aan de 3D realisatie en vormgeving. UPDATE: de cursus is inmiddels een groot succes zowel qua feedback van ouders als qua verkoop.

UPDATE

Oplevering: NU TE BESTELLEN VIA DE LOI (KIDZZ). (let op de TV commercials…)

Posted in Kinky Lemon | Tagged , , , | Comments closed

Serious game voor autisten?

Kinky Lemon is in samenwerking met een aantal partijen aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om o.a. autisten en de mensen om hen heen zoals ouders, docenten, vrienden middels serious gaming te helpen om de kwaliteit van leven te verhogen. Voor ons is E-health een nieuw gebied, maar zeker past het binnen onze “Serious Media” expertise. Natuurlijk bekijken wij ook E-health weer op onze frisse manier waarbij kostenbesparing, kwaliteit en beleving door de gebruiker van de applicatie voorop staan. Multimediale kennisoverdracht middels simulatie en spelelementen gebaseerd op de kennis van professionals uit de praktijk. Aan ons de taak de vertaalslag te maken van deze kennis naar een serious game.

Posted in Kinky Lemon | Tagged , , | Comments closed

V5N4: de nieuwe formule?

Van5naar4 (V5N4): de nieuwe formule in mobiliteitsmanagement!

UPDATE: Inmiddels lopen diverse koplopers, waaronder Top 50 bedrijven en 2 topattracties, warm om mee te lopen in de 1e fase. Tevens heeft AGENTSCHAP.NL een substantiele subsidie toegekend vanwege “het innovatieve en doortimmerde karakter van het mobiliteitsmarketing en -communicatie totaal-concept”.

De 1e editie van de ’serious game’ start vanaf 31 januari 2011 en deelname is voor kleine bedrijven middels de ‘mobiliteits-voucher’ (bijna of geheel) gratis ! Grotere bedrijven en niet MKB bedrijven ontvangen voor 1 april 2011 een fikse korting! (meer informatie www.agentschap.nl)

Het spel wordt ‘crossmediaal’ zowel op de “werkvloer” als via Internet gespeeld en levert een belangrijke bijdrage aan monitoring van (bestaande) maatregelen alsmede is het 1-1 ‘compatible’ met de TFMM 5% convenant enquette!

Het geheel is een maatwerk edoch ‘out-of-the-box’ oplossing.

“Bedrijven in Nederland met meer dan vijftig werknemers die het komend jaar niet gaan meewerken aan een convenant mobiliteitsmanagement binnen hun regio, moeten rekening houden met dwingende maatregelen van het Rijk”. Dat zegt een hoge beleidsfunctionaris van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, Paul Pilgram. Tot nu toe doen alleen grote concerns mee. (bron: Het Financieele Dagblad)


Kinky Lemon: serious media en DTV Consultants lanceren een nieuwe formule: V5N4. Het concept is simpel: reis van de 5 werkdagen, 1 dag anders. Dat kan 20% minder files opleveren, CO2 en bedrijfskosten besparen. Spelenderwijs geld verdienen voor je baas!

De vraag is: ‘hoe motiveer je mensen en hoe blijf je ze een periode motiveren?!’ Wij menen middels een ’serious game’ aanpak de oplossing te bieden!
V5N4 is een ‘out-of-the-box’ oplossing. Het pakket bevat een online game, promotiematerialen en advies. U kunt meteen aan de slag binnen uw organisatie!

In deze 1e fase gaan we op zoek naar feedback vanuit de doelgroep en een aantal strategische allianties en intenties (koplopers). Daarvoor hebben we een brochure gemaakt (geheel FSC) en een compacte website.
Inmiddels is er al veel animo om te participeren, subsidie te verstrekken en netwerken te delen. In 2007 kostten de files Nederland drie miljard euro, veel tijdverlies en ergernis. In het advies ‘Mobiliteitsmanagement’ van de Sociaal-economische Raad (SER), komt duidelijk naar voren dat werkgevers en werknemers gezamenlijk veel meer kunnen doen aan de reductie van het aantal autokilometers en dus aan de bestrijding van files.

Verwachting is dat het eerste kwartaal van 2011 live gaan met V5N4.

Interesse? Neem contact op met 076-513 66 68 of vul het formulier in op: www.van5naar4.nl

Posted in Kinky Lemon | Tagged , , , | Comments closed