Van5naar4 (V5N4): de nieuwe formule in mobiliteitsmanagement!
UPDATE: Inmiddels lopen diverse koplopers, waaronder Top 50 bedrijven en 2 topattracties, warm om mee te lopen in de 1e fase. Tevens heeft AGENTSCHAP.NL een substantiele subsidie toegekend vanwege “het innovatieve en doortimmerde karakter van het mobiliteitsmarketing en -communicatie totaal-concept”.
De 1e editie van de ’serious game’ start vanaf 31 januari 2011 en deelname is voor kleine bedrijven middels de ‘mobiliteits-voucher’ (bijna of geheel) gratis ! Grotere bedrijven en niet MKB bedrijven ontvangen voor 1 april 2011 een fikse korting! (meer informatie www.agentschap.nl)
Het spel wordt ‘crossmediaal’ zowel op de “werkvloer” als via Internet gespeeld en levert een belangrijke bijdrage aan monitoring van (bestaande) maatregelen alsmede is het 1-1 ‘compatible’ met de TFMM 5% convenant enquette!
Het geheel is een maatwerk edoch ‘out-of-the-box’ oplossing.
“Bedrijven in Nederland met meer dan vijftig werknemers die het komend jaar niet gaan meewerken aan een convenant mobiliteitsmanagement binnen hun regio, moeten rekening houden met dwingende maatregelen van het Rijk”. Dat zegt een hoge beleidsfunctionaris van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, Paul Pilgram. Tot nu toe doen alleen grote concerns mee. (bron: Het Financieele Dagblad)
—
Kinky Lemon: serious media en DTV Consultants lanceren een nieuwe formule: V5N4. Het concept is simpel: reis van de 5 werkdagen, 1 dag anders. Dat kan 20% minder files opleveren, CO2 en bedrijfskosten besparen. Spelenderwijs geld verdienen voor je baas!
De vraag is: ‘hoe motiveer je mensen en hoe blijf je ze een periode motiveren?!’ Wij menen middels een ’serious game’ aanpak de oplossing te bieden!
V5N4 is een ‘out-of-the-box’ oplossing. Het pakket bevat een online game, promotiematerialen en advies. U kunt meteen aan de slag binnen uw organisatie!
In deze 1e fase gaan we op zoek naar feedback vanuit de doelgroep en een aantal strategische allianties en intenties (koplopers). Daarvoor hebben we een brochure gemaakt (geheel FSC) en een compacte website.
Inmiddels is er al veel animo om te participeren, subsidie te verstrekken en netwerken te delen. In 2007 kostten de files Nederland drie miljard euro, veel tijdverlies en ergernis. In het advies ‘Mobiliteitsmanagement’ van de Sociaal-economische Raad (SER), komt duidelijk naar voren dat werkgevers en werknemers gezamenlijk veel meer kunnen doen aan de reductie van het aantal autokilometers en dus aan de bestrijding van files.
Verwachting is dat het eerste kwartaal van 2011 live gaan met V5N4.
Interesse? Neem contact op met 076-513 66 68 of vul het formulier in op: www.van5naar4.nl
Samenwerking LOI en KL succesvol!
Partner sinds 2006.
Wij ontwikkelden voor de LOI in 2010 een uniek (eigen) concept: een multimediaal modulair creatie en beheer E-learning framework voor 550 opleidingen. Wij zijn als partner verantwoordelijk gesteld voor de conceptuele, creatieve en natuurlijk technische uitvoering. Binnenkort gaat versie 1.5 in productie, met diverse nieuwe functionaliteit. Dit past geheel in het ‘agile’ proces van het meerjaren ontwikkelings-traject.
Daarnaast gaan we een voorlopig ‘geheime’ grote multimedia en serious gaming -productie realiseren voor een nieuwe cursus..!
Meer informatie rond de zomer .
Ook Amaziq BV, ons zusterbedrijf voor ‘intelligent video & webservices’ verzorgt inmiddels alle multimedia hosting voor de LOI en het MIA framework, maar ook acties en high-traffic campagnes.
> Leukste recente Amaziq actie: www.blijdorp.nl/ijsbeertje
> primeur: live online! Het opgroeien van een ijsbeertje in een kraamhol.